FIRA DE LA SOLIDARITAT A PRIMÀRIA
Cada any l’Escola organitza una fira solidària, oberta a tothom, amb l’objectiu de potenciar el valor de la solidaritat i de fer present la realitat dels més necessitats.
Una part dels diners, com ja és habitual, es destina a col·laborar en un projecte per al 3r món gestionat per la Companyia de Maria (FISC).
Una segona part es destinar a un projecte educatiu d’una escola gestionat per Mans Unides.
I una tercera part de la recaptació es dona al Banc d’Aliments de Solsona.
PROJECTE “CONEIX, COMPARTEIX I ESTIMA” A SECUNDÀRIA
A la nostra escola no es concep la formació de l’alumnat sense l’educació en valors. La formació íntegra de les persones passa per un correcte creixement moral, emocional i social.
Donem especial importància al respecte i la tolerància entre les persones i pretenem fomentar un alumnat actiu dins el moviment social, cultural i empresarial de la nostra ciutat i comarca. Aquests valors es poden resumir en el que nosaltres definim com a Actitud Arrels.
En tractar-se d’un projecte d’escola, hi participaran tots els professors que realitzen classe a 1r, 2n i principalment 3r d’ESO.
Els dies de realització del projecte, l’alumnat tindrà un horari especial on cada hora tindrà la seva activitat: recerca, preparació visites, etc…
La idea del projecte és principalment que l’alumnat conegui les diferents entitats d’àmbit social que actuen al nostre entorn, comparteixi amb elles diferents activitats i estimi la tasca que realitzen. S’interessi també per a ser partícips d’aquestes entitats en un futur.
Objectius curriculars:
- El coneixement del funcionament de les diferents entitats socials del municipi. Coneixement de la seva organització interna, tasques que realitzen, com es financen… (Conèixer)
- El coneixement de persones usuàries i treballadores de les diferents entitats per tal de poder compartir experiències amb elles (Compartir).
- Valorar la tasca social de professionals i voluntaris.
Objectius d’emprenedoria:
- Desenvolupar actituds de cooperació i solidaritat amb persones i col·lectius que es troben en situacions desfavorides.
- Practicar normes cíviques a través de la participació en activitats socials de l’entorn proper.
- Sentir-se part d’un col·lectiu social i estimar-lo. No descartar la possibilitat de ser-ne una part en un futur proper. (Estimar)