• Preinscripció 25-26
    • Preinscripcions 25-26 – Educació Infantil i Primària
  • Escola
    • Estratègia Digital de Centre
      • Arrels I
      • Arrels II
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Projecte Educatiu
      • Política de qualitat
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
      • Protocol de prevenció i actuació davant d’abusos sexuals a menors i adults vulnerables
  • Projectes
    • Mobilitat internacional
      • Erasmus+ 22-23
      • Erasmus+ 23-24
      • París 4t ESO
      • Beca AMES a Hongria
      • Intercanvi Stuttgart
      • Beca Mn. Ferran
    • In&Out
      • Batxillerat dual americà
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • EsdevenimentsEvent post type.
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte
  • AlumniArrels
  • Canal ètic
    Escola ArrelsEscola Arrels
    • Preinscripció 25-26
      • Preinscripcions 25-26 – Educació Infantil i Primària
    • Escola
      • Estratègia Digital de Centre
        • Arrels I
        • Arrels II
      • Llar d’infants
      • Infantil i primària
      • Secundària obligatòria
      • Cicles formatius i batxillerat
      • Documentació de centre
        • Projecte Educatiu
        • Política de qualitat
        • Projecte Lingüístic
          • Llar d’Infants
          • Arrels I – Primària
          • Arrels II – Secundària
        • NOFC
        • Protocol de prevenció i actuació davant d’abusos sexuals a menors i adults vulnerables
    • Projectes
      • Mobilitat internacional
        • Erasmus+ 22-23
        • Erasmus+ 23-24
        • París 4t ESO
        • Beca AMES a Hongria
        • Intercanvi Stuttgart
        • Beca Mn. Ferran
      • In&Out
        • Batxillerat dual americà
      • A3
      • Revista RESSÒ
      • Emociona’t i Creix
      • Programa SI
      • Creixent amb tu
      • Emprenedoria
      • Aprenentatge i Tecnologia
      • Som solidaris
    • Actualitat
    • EsdevenimentsEvent post type.
    • Plataformes
      • Clickedu
      • Moodle
    • Contacte
    • AlumniArrels
    • Canal ètic

      Sistemes

      • Home
      • Blog
      • Sistemes
      • Noves metodologies als cicles formatius

      Noves metodologies als cicles formatius

      • Posted by _
      • Date 10/11/2020

      Aquest curs en el cicle de grau mitjà de Sistemes microinformàtics i xarxes hem canviat la metodologia docent: en part per adaptar els processos d’aprenentatge a la nova situació provocada per la pandèmia de la Covid-19 i en part per la voluntat de posar en marxa processos d’aprenentatge més actius.

      La metodologia actual consisteix en l’aprenentatge basat en projectes emprant el marc de treball Scrum. Aquesta metodologia àgil està força estesa entre desenvolupadors de programari i d’aplicacions i té com a objectiu crear productes en un període de temps determinat (anomenat sprint), en el qual equips formats per diferents persones treballen conjuntament per arribar a un objectiu comú. Una de les premisses clau de Scrum consisteix a assumir que els clients canviaran les seves opinions sobre què volen i què necessiten a mesura que passi el temps.

      En el cas que ens ocupa, l’equip de professorat es posa d’acord en un llistat de tasques (un projecte en concret) que caldrà que realitzin durant aquell sprint. Així doncs, el professorat fa el paper de client. Els equips, formats per alumnat barrejat de 1r i 2n curs, col·laboren per aconseguir els objectius. Val a dir que la barreja d’alumnat compleix estrictament amb tots els requisits sanitaris i permet que l’alumnat aprenguin entre ells. La col·laboració entre membres de l’equip potencia l’assoliment de competències transversals imprescindibles avui dia com ara la responsabilitat, l’adaptació al canvi i la resolució de problemes, entre altres.

      Cal destacar també la base tecnològica que empra l’alumnat durant l’execució del projecte: el programari Discord per a temes de comunicació i treball en equip, la plataforma virtual de ClickEdu com a eina de gestió de les classes i suport documental, la plataforma Trello per a seguiment de tasques de projecte, entre altres. Així, encara que hi hagi alumnat (o professorat) confinat a casa, poden tant seguir les classes com col·laborar i treballar amb el seu equip. L’alt grau de virtualització dels laboratoris utilitzats permet als equips treballar des de casa o des de l’escola de forma indistinta.

      Per concloure, val la pena recordar que com a Escola de formació professional estem adherits a la xarxa Activa FP, un programa de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial que, des del 2018, dona suport i impulsa canvis a metodologies actives d’aula als centres educatiu d’FP d’arreu de Catalunya.

      Tag:activa fp, cicles formatius, formació professional, innovació pedagògica, noves metodologies, sistemes microinformàtics i xarxes

      • Share:
      _

      Previous post

      El Comerç dona vida al poble, dona vida al comerç!
      10/11/2020

      Next post

      Estima’t, després creix
      24/11/2020

      You may also like

      L’Alumnat de cicles formatius de l’Escola Arrels combina formació pràctica i orientació educativa a Manresa
      5 April, 2024

      Els alumnes dels cicles formatius de l’Escola Arrels han protagonitzat una jornada enriquidora a Manresa, immersos en una experiència que els ha acostat de forma palpable al món empresarial local. …

      SORTIDA A BARCELONA PEL CONJUNT DELS CFGM DE L’ESCOLA ARRELS II
      18 January, 2024

      El el passat divendres dia 1 de desembre, els alumnes dels Cicles Formatius de Grau Mitjà de l’Escola Arrels, en les especialitats de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, Activitats Comercials i …

      Jornada d’agraïment a les empreses que col·laboren amb l’escola formant alumnes de formació professional en marc del règim de Formació en centres de treball o Formació dual.
      28 June, 2023

      El passat dia 17 de maig es va fer a l’Escola Arrels II una jornada d’agraïment a les empreses que col·laboren amb l’escola formant alumnes de formació professional en marc …

      Cerca

      Categories

      • Activitats
      • Administració
      • Arrels
      • Batxillerat
      • Cicles formatius i batxillerat
      • Comerç
      • Conducció
      • Infantil 2n Cicle
      • Infantil i primària
      • Llar d'infants
      • Manteniment
      • Notícies
      • Premis
      • Primària
      • Projectes
      • Secundària obligatòria
      • Sistemes
      • Uncategorized

      Escola Arrels

      Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que n’accepta el seu ús.Accepto