• Preinscripcions 2022-2023
    • Educació Infantil i Primària
      • Llistat Barem provisional Infantil i Primària
      • Informe alumnes assignats
    • Educació Secundària Obligatòria (ESO)
    • Batxillerat
    • Cicles formatius de grau mitjà de formació professional
  • Escola
    • Estratègia Digital de Centre
      • Arrels II
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Projecte Educatiu
      • Política de qualitat
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte
Escola ArrelsEscola Arrels
  • Preinscripcions 2022-2023
    • Educació Infantil i Primària
      • Llistat Barem provisional Infantil i Primària
      • Informe alumnes assignats
    • Educació Secundària Obligatòria (ESO)
    • Batxillerat
    • Cicles formatius de grau mitjà de formació professional
  • Escola
    • Estratègia Digital de Centre
      • Arrels II
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Projecte Educatiu
      • Política de qualitat
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte

Secundària obligatòria

  • Home
  • Blog
  • Secundària obligatòria
  • Roser Borés i Paula Casafont, estudiants de 4t d’ESO, premiades al 6è Concurs d’Infografies de l’EFEC

Roser Borés i Paula Casafont, estudiants de 4t d’ESO, premiades al 6è Concurs d’Infografies de l’EFEC

  • Posted by _
  • Date 23/06/2021

En l’actual marc econòmic-financer cal oferir coneixements financers a diversos col·lectius i a diferents nivells, però molt especialment a escoles i adolescents. Per aquest motiu va sorgir el 2012 el projecte EFEC, que té per objectiu oferir a les escoles públiques, concertades i privades de Catalunya la possibilitat d’impartir educació financera bàsica als alumnes de 4t d’ESO.

A EFEC els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a entitats financeres (professionals en exercici o jubilats), professionals vinculats a associacions del sector econòmic financer, treballadors de l’Agència Tributària de Catalunya o professors de secundària. Els centres escolars que participen en el programa s’hi apunten de manera voluntària per tal que els seus alumnes adquireixin competències en finances personals.

Un curs més, l’alumnat de 4t d’ESO que ha cursat la matèria d’economia ha participat en 5 dels sis tallers que aquesta entitat ofereix. Aquesta mateixa oportunitat l’han tingut els estudiants de 1r i 2n del cicle formatiu de grau mitjà d’Activitats Comercials, que han participat en dos dels tres tallers que proposava l’EFEC.

Aquest programa d’alfabetització i educació financera s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals tant rellevants com l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i la Unió Europea (UE), i està supervisat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Ambdues organitzacions han fet èmfasi en la necessitat de dotar a la ciutadania de competències per tal de gestionar els seus ingressos i despeses, que ajudin a evitar episodis de sobreendeutament i d’exclusió financera.

Dins d’aquests tallers, l’alumnat de 4t D’ESO també ha participat en el 6è concurs d’infografies. Primerament, s’ha fet la selecció de la millor infografia dins del centre i la seleccionada s’ha presentat al concurs a nivell de Catalunya.

Les guanyadores del 2n premi d’aquest concurs han estat dues alumnes de 4t ESO: Roser Borés i Paula Casafont.

Durant l’acte de cloenda que ha tingut lloc de manera telemàtica el 21 de juny, s’ha projectat un vídeo on han intervingut les dues alumnes explicant de manera molt didàctica els continguts que havien plasmat a la seva infografia.

Des de l’escola volem felicitar a la Paula i a la Roser per aquest premi ben merescut!

Tag:alumnes premiats, economia, educació financera, efec, eso

  • Share:
author avatar
_

Previous post

El projecte “Emociona’t i creix” ha estat reconegut com a Projecte d’Innovació Pedagògica
23/06/2021

Next post

Acomiadem el curs amb els joves de l’ESO
29/06/2021

You may also like

Visita empresa AMES Solsona Sintering, S.A
25 May, 2022

El grup d’alumnes d’economia de 4t d’ESO de l’escola Arrels hem realitzat una visita a l’empresa AMES per poder comprendre millor el procés de producció dels productes que fabriquen i …

20220219 Premi filosofia b
L’alumne de Batxillerat d’Arrels II Guifré Albets queda finalista de l’Olimpiada de Filosofia de Catalunya.
16 March, 2022
20220125_intercanvi3_opt
L’Escola Arrels participa en un intercanvi lingüístic virtual
25 January, 2022

Cerca

Categories

  • Activitats
  • Administració
  • Arrels
  • Batxillerat
  • Cicles formatius i batxillerat
  • Comerç
  • Conducció
  • Infantil 2n Cicle
  • Infantil i primària
  • Llar d'infants
  • Manteniment
  • Notícies
  • Premis
  • Primària
  • Projectes
  • Secundària obligatòria
  • Sistemes
  • Uncategorized

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.