• Preinscripcions 2022-2023
    • Educació Infantil i Primària
      • Llistat Barem provisional Infantil i Primària
      • Informe alumnes assignats
    • Educació Secundària Obligatòria (ESO)
    • Batxillerat
    • Cicles formatius de grau mitjà de formació professional
  • Escola
    • Estratègia Digital de Centre
      • Arrels II
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Projecte Educatiu
      • Política de qualitat
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte
Escola ArrelsEscola Arrels
  • Preinscripcions 2022-2023
    • Educació Infantil i Primària
      • Llistat Barem provisional Infantil i Primària
      • Informe alumnes assignats
    • Educació Secundària Obligatòria (ESO)
    • Batxillerat
    • Cicles formatius de grau mitjà de formació professional
  • Escola
    • Estratègia Digital de Centre
      • Arrels II
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Projecte Educatiu
      • Política de qualitat
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte

Batxillerat

  • Home
  • Blog
  • Batxillerat
  • Estima’t, després creix

Estima’t, després creix

  • Posted by _
  • Date 24/11/2020

Aquest és el lema que dona títol al treball de recerca de la Laura Cabestany Bastida, alumna de 2n de batxillerat de l’Escola Arrels II. Aquest curs els treballs de recerca de batxillerat s’han allargat fins el mes de desembre pels inconvenients ocasionats per la pandèmia, però pràcticament ja estan tots a punt per a les presentacions.

El treball de la Laura és un exemple de treball de l’àmbit social, concretament ha dedicat aquests 9 mesos a la psicologia positiva aplicada a l’educació primària. Els fruits del seu treball són uns contes infantils, un programa d’activitats, un bloc i l’experiència de poder compartir unes tardes amb tres grups de 2n de primària.

Tradicionalment, les persones que adoptaven una actitud positiva envers la vida eren considerades babaus, però la psicologia positiva ha fet canviar aquesta percepció. Avui dia sabem que ser positiu és una conducta constructiva personalment. Què és la psicologia positiva doncs? És un estudi científic que pretén millorar la vida de les persones a partir d’experiències positives i formes d’organització diferents. A més, té el propòsit de trobar i cultivar el talent de cada persona.

En la seva proposta educativa, la Laura ha treballat valors com la resiliència, el benestar, la creativitat i l’optimisme. A principis d’estiu va començar a escriure i il·lustrar els quatre contes, seguidament va preparar les activitats i durant el mes d’octubre va portar la seva proposta a les aules. Després de treballar-hi amb els infants, la Laura afirma que ha estat una experiència molt maca i enriquidora. Es va sentir molt ben acollida i considera que ha après més del que es podia imaginar. Les ganes d’aprendre i crear, la mentalitat dels nens i nenes, l’amor que desprenen, la seva energia… van fer que tornés a casa amb un somriure d’orella a orella i molt satisfeta de la seva feina.

    

La Laura destaca també que l’ha fascinat l’actitud d’aquests petits mestres: com valoren els petits detalls, la facilitat que tenen per resoldre els problemes, la seva creativitat, la diversitat de gustos… Realment les seves paraules reflecteixen que el treball de recerca ha estat un experiència molt positiva per la Laura i li ha servit per decidir que en el seu futur professional vol mantenir el contacte amb aquests petits mestres, seguir aprenent d’ells i així conservar dins seu una espurna de la nena que va ser.

Tag:autonomia, batxillerat, educació en valors, educació primària, Escola Arrels, psicologia positiva, treballs de recerca

  • Share:
author avatar
_

Previous post

Noves metodologies als cicles formatius
24/11/2020

Next post

Estones de conversa en anglès a Arrels II
08/12/2020

You may also like

20211109_TR3_opt
31 estudiants de batxillerat presenten el seu treball de recerca
9 November, 2021
2021040_AdaiaFlotats_opt
Adaia Flotats i Boix premiada a l’Exporecerca Jove
6 April, 2021
20210105_treballs1_opt
L’alumnat de batxillerat presenta el treball de recerca
3 January, 2021

Cerca

Categories

  • Activitats
  • Administració
  • Arrels
  • Batxillerat
  • Cicles formatius i batxillerat
  • Comerç
  • Conducció
  • Infantil 2n Cicle
  • Infantil i primària
  • Llar d'infants
  • Manteniment
  • Notícies
  • Premis
  • Primària
  • Projectes
  • Secundària obligatòria
  • Sistemes
  • Uncategorized

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.