• AlumniArrels
  • Preinscripció 23-24
    • Educació Infantil i Primària
      • Informe Barem Provisional
    • Educació Secundària Obligatòria (ESO)
      • Informe Barem Provisional
      • Informe Barem amb reclamacions resoltes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius de grau mitjà de formació professional
    • Cicles formatius de grau superior de formació professional
  • Escola
    • Estratègia Digital de Centre
      • Arrels I
      • Arrels II
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Projecte Educatiu
      • Política de qualitat
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • Erasmus+ (Formació Professional)
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte
Escola ArrelsEscola Arrels
  • AlumniArrels
  • Preinscripció 23-24
    • Educació Infantil i Primària
      • Informe Barem Provisional
    • Educació Secundària Obligatòria (ESO)
      • Informe Barem Provisional
      • Informe Barem amb reclamacions resoltes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius de grau mitjà de formació professional
    • Cicles formatius de grau superior de formació professional
  • Escola
    • Estratègia Digital de Centre
      • Arrels I
      • Arrels II
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Projecte Educatiu
      • Política de qualitat
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • Erasmus+ (Formació Professional)
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte

Llar d'infants

  • Home
  • Blog
  • Llar d'infants
  • Dissabte de psicomotricitat amb les famílies

Dissabte de psicomotricitat amb les famílies

  • Posted by Ezequiel Carissimo
  • Date 05/11/2017
  • Comments 0 comment

El passat 28 d’octubre vam començar els Dissabtes en família a la llar d’infants. En aquesta ocasió vam fer un taller de “Psicomotricitat en família”. La sessió la va dur a terme el Toni Vilaró, mestre de psicomotricitat i educació física de la nostra escola.

Des de la nostra llar donem molta importància a la psicomotricitat ja que és fonamental pel desenvolupament integral dels infants (afectiu, social, cognitiu…).

 

En el primer cicle d’educació infantil (0-3) la psicomotricitat es centra bàsicament en el desenvolupament del moviment, el control corporal, les primeres manifestacions de la comunicació i del llenguatge, la convivència dels infants i el descobriment de l’entorn i dels altres.

En una sessió de psicomotricitat es proposen una sèrie de fases:

– El ritual d’entrada és on es realitza l’acollida i s’explica les normes de funcionament.

– A continuació, la fase d’impulsivitat consisteix a construir un mur amb material tou el qual els infants el destrueixen, això els permet superar les barreres i poder desenvolupar el joc lliure i espontani.

– Seguidament, ve la fase d’expressivitat motriu, on els infants gaudeixen i passen pels diferents racons muntats a la sala, respectant el ritme de cada infant.

– Finalment, el ritual de sortida, el qual consisteix en la recollida de material i tornar a seure en rotllana, per tal de complir l’objectiu d’aquesta etapa que és expressar amb els infants el moment viscut motriument i emocionalment durant la sessió.

                                                    

En el taller que vam realitzar amb les famílies vam voler plasmar les diferents fases i explicar la importància d’aquesta. L’espai va ser distribuït en diferents racons de joc, com ara l’espai de boles, el racó de les disfresses, el racó tou i el racó de construccions. Al centre de la sala també s’hi va muntar un circuit amb ponts, tobogans i diferents blocs de psicomotricitat. Aquest circuit seguia cap al pati on els infants hi trobaven diferents túnels, anelles, casetes per amagar-se i blocs d’escuma per fer castells. Tant les famílies com els infants van gaudir molt dels diferents espais proposats.

I, com deia Fernand Deligny, “Si vols conèixer-los ràpidament, fes-los jugar. Si vols ensenyar-los a viure, fes-los jugar. Si vols que agafin gust pel treball, fes-los jugar. Si vols exercir la teva professió, fes-los jugar, jugar i jugar.“

Tag:educació infantil, Escola Arrels, escola bressol, família, llar d'infants, psicomotricitat, relació família escola, Solsona, tallers

  • Share:
author avatar
Ezequiel Carissimo

Previous post

Fomentem l’emprenedoria als Cicles Formatius
05/11/2017

Next post

35 alumnes presenten el seu treball de recerca a Arrels II
07/11/2017

You may also like

20180402_llet
Consum de llet i alimentació saludable
2 April, 2018
20180314_dissabtesllar
La importància d’educar en família
14 March, 2018
20170830_llarestiu1
La Llar d’estiu
30 August, 2017

Leave A Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

Cerca

Categories

  • Activitats
  • Administració
  • Arrels
  • Batxillerat
  • Cicles formatius i batxillerat
  • Comerç
  • Conducció
  • Infantil 2n Cicle
  • Infantil i primària
  • Llar d'infants
  • Manteniment
  • Notícies
  • Premis
  • Primària
  • Projectes
  • Secundària obligatòria
  • Sistemes
  • Uncategorized

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.