Ja fa uns quants anys que vam començar un viatge, un viatge per les emocions. Tots els mestres ens vam proposar treballar i potenciar les emocions amb els nostres alumnes. Vam començar a formar-nos amb la Laia Casas, i encara ara ens orienta i ens assessora per seguir fent aquest treball amb els nostres alumnes. D’aquí en va sorgir el projecte “Emociona’t i creix” de l’Escola Arrels I.

Els estudis ens diuen que els alumnes que saben gestionar les seves emocions són alumnes capaços de millorar els seus aprenentatges. Les persones emocionalment intel·ligents són persones que tenen una bona autoestima, són persones positives i amb una bona capacitat de resiliència. Són persones que saben reconèixer els seus sentiments i emocions i els saben expressar i controlar. L’empatia és un punt fort de les persones emocionalment intel·ligents i al mateix temps que saben donar i rebre. Són persones que estan molt motivades per tirar tot tipus de projectes endavant i saben controlar les seves frustracions. És per tot això que volem que els nostres alumnes tinguin un bon coneixement, un bon control i una bona gestió de les emocions, per afavorir i potenciar l’adquisició de nous aprenentatges i desenvolupar-se com a persones.

Les últimes setmanes a l’escola vam rebre un encàrrec molt especial. La Laia Casas ens va demanar fer una col·laboració per al llibre “Educarnos para educar” que ha escrit juntament amb la Dra. Rosa Casafont, especialista en neurociència i neurobiologia, entre d’altres. Aquest llibre ens descobreix que utilitzar els coneixements sobre el cervell i la ment en el procés d’aprenentatge pot revolucionar l’educació. Conèixer la ment i el cervell com a òrgan rector de l’equilibri físic, emocional i cognitiu genera una veritable revolució, un canvi de paradigma en la manera d’entendre el procés d’ensenyament-aprenentatge, i indica la necessitat d’una nova orientació per influir, com a educadors en una millora contínua personal i social. Es proposa oferir al lector una aproximació als últims descobriments tant en el camp de l’estudi del cervell com en el de la pedagogia, per aplicar-los en benefici del procés educatiu. És una eina pedagògica que podrà ser utilitzada per pares i educadors per submergir-se en aquest nou paradigma que uneix la neurociència i la pedagogia, on s’hi pot trobar, a més a més, una selecció de centres educatius de referència que mostren les seves apostes pedagògiques.

Des de l’Escola Arrels, volem donar les gràcies a la Laia i a la Rosa per confiar en nosaltres i especialment a la Laia per tot el suport i ajuda que ens ofereix per tirar endavant el nostre projecte “Emociona’t i creix”.

                                                     

Go to top