L’Euromania és un projecte present en diversos països europeus que pretén fomentar l'aprenentage multilingüe i la intercomprensió de set llengües romàniques: català, castellà, francès, occità, romanès, italià i portuguès.

Mitjançant una matèria específica de dues hores setmanals, a l'Escola Arrels s'ofereix a l'alumnat de 1r i 2n d'ESO la possibilitat de participar en aquest projecte que planteja el Departament d'Ensenyament.

No es tracta d’aprendre set llengües, sinó de treballar estratègies que ens ajudin a relacionar les llengües entre elles i a perdre la por a equivocar-nos.

Durant un semestre, els nois i noies fan activitats diverses en què desenvolupen la seva creativitat, aprenen a treballar en equip, practiquen la comprensió escrita i oral, i descobreixen les cultures i tradicions que conviuen amb les llengües romàniques.

A més d'utilitzar una gran varietat de recursos i material audiovisual, diferents parlants que resideixen a Solsona ens visiten i ens brinden la possibilitat de conversar amb ells i descobrir la seva llengua. Des de l'escola, agraïm moltíssim la seva col·laboració, és una gran oportunitat pels nostres alumnes.

euro2