Aprendre anglès i obtenir les qualificacions adequades proporciona al nostre alumnat un fonament sòlid per a la vida que podrà traduir-se en el futur en millors oportunitats laborals i obrir les portes a estudiar i treballar a l'estranger.

El fet d'iniciar-se en l'aprenentatge de l'anglès des de ben petits serà un avantatge que mantindran amb ells al llarg de la seva vida. En la nostra escola s'inicia l'aprenentatge d'anglès a PII i es desenvolupa fins a postobligatoris ( Cicles formatius i Batxillerat inclosos ).

anglesCentre

Fer agradable i divertit l'aprenentatge d'un nou idioma és un objectiu important per estimular el progrés i generar confiança. A continuació, mostrem algunes de les activitats que impartir amb aquest objectiu:

Activitats d'anglès transversals entre Primària i Secundària

-Classes de conversa amb grups reduïts en l'horari escolar.

- English Week: una setmana on tots els grups desenvolupen activitats diverses en anglès (esmorzars, obres de teatre, cinema, activitats dels més grans pels més petits, quizzes, programes a la ràdio, entre d'altres).

- Possibilitat de presentar-nos als exàmens de Cambridge .

Activitats d'anglès específiques a Primària

- Docència de l'assignatura "Educació de Visual i Plàstica" en anglès.

- Presentació en programes internacionals ( Comenius, Erasmus +...)

- Setmanes intensives en anglès per Pasqua i juny.

- Activitats extraescolars totes en anglès.

Activitats d'anglès específiques a Secundària

- Estades en països de llengua anglesa a partir de 3r d'ESO: des de l'Escola s'organitza una sortida en països de llengua anglesa ( en concret, Gran Bretanya, Irlanda o Gal·les) de quinze dies de durada durant les primeres setmanes de juliol, on els estudiants resideixen en famílies d'allà, acompanyats també per professorat de l'Escola. Durant aquests dies els alumnes fan classe en una acadèmia durant el matí i fan activitats culturals i de lleure durant la tarda. Podeu seguir l'actualitat d'aquesta activitat a kingstonsummer2016.blogspot.com.es.

- Certament literari per Sant Jordi de prosa en anglès.

- Projecte School Song Contest a 2n d'ESO.

- Exàmens de FONIX.

Respecte als exàmens de Cambridge

A cicle Superior:

YLE

Els exàmens Young Learners estan dirigits a nens/es de Primària i són una introducció idònia als exàmens oficials de llengua anglesa. Són pensats per reforçar i animar-los en l'aprenentatge de l'idioma, utilizant continguts adaptats a les necessitats dels nens. Estan dissenyats per què resultin divertits i distesos, per això es presenten de forma atractiva en color i amb instruccions clares i senzilles perquè puguin ser fàcilment seguides pels nens. Nivells: Trobem tres nivells: Starters, Movers y Flyers.

A Secundària:

cambridge

A 2n, 4t d'ESO i a postobligatoris, l'alumnat pot presentar-se als exàmens de KET, PET i FCE, previ preparació i prova pilot per part del professorat del Departament d'Anglès.

QUÈ SÓN ELS EXÀMENS DE CAMBRIDGE?

Els exàmens de Cambridge són unes proves oficials per acreditar el nivell d'anglès que tenen validesa a nivell internacional. Els certificats que s'obtenen en aprovar aquests exàmens són acceptats per més de 15.000 universitats, empreses i governs de tot el món. Per més informació podeu consultar: http://www.cambridgeenglish.org/exams/

PER QUÈ?

Una idea que va quedar clara a la reunió és que aquests exàmens milloren LA MOTIVACIÓ dels alumnes en l'aprenentatge de l'anglès. Aquests exàmens poden ajudar a accedir a l’educació superior, millorar les oportunitats laborals i augmentar les opcions tant d’estudi com de treball. Cada any, més de cinc milions de persones realitzen aquests exàmens i molts milions més utilitzen els materials de Cambridge English per preparar-se i aprendre. Cada vegada és més habitual que les universitats catalanes requereixin el nivell B2 d'anglès per obtenir una titulació.

NIVELLS

L'escola organitzarà la preparació de tres nivells diferents d'exàmens:

KET: es recomana per a l'alumnat de 2n d'ESO (equival al nivell A2 segons el Marc Comú Europeu)
PET: es recomana per a l'alumnat de 4t d'ESO (equival al nivell B1 segons el Marc Comú Europeu)
First Certificate: és el nivell que s'assoleix a batxillerat (equival al nivell B2 segons el Marc Comú Europeu)

L'organització per a la preparació d'aquests exàmens serà la següent:

Divendres 11 de març: termini per a confirmar la inscripció als exàmens de prova. Aquests exàmens són gratuïts i és una opció que ens ofereix el centre acreditador Merit School per garantir que els alumnes que es presentin als exàmens tinguin el nivell adequat per passar-los. L'alumnat ho ha de comunicar al professorat d'anglès de l'escola.

Dimecres 16 de març a les 16.00: realització dels exàmens de prova a l'escola (Mock Exams). Aquests exàmens són corregits per persones externes vinculades a Cambridge.

Divendres 15 d'abril: Termini per realitzar la inscripció i el pagament dels exàmens.

A partir del 18 d'abril: Cada setmana hi haurà una sessió de preparació pels exàmens a l'escola a les 17.15. (6 setmanes)

Dissabte 28 de maig al matí: Exàmens oficials de Cambridge a l'escola Sant Miquel dels Sants de Vic.

S'organitzarà el transport en funció dels alumnes inscrits i els acompanyarà professorat de l'escola.

PREUS

Gràcies a un acord entre Merit School i les Escoles Cristianes, les quotes per a realitzar aquests exàmens són una mica més econòmiques que per altres vies.
KET: 86,40€
PET: 91,80€
First Certificate: 169,97€
Per més informació, podeu contactar amb l'escola.