• Escola
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Indicacions Alumnes curs 2020-21
        • Per l’alumnat d’ESO
        • Per l’alumnat de CF
        • Per l’alumnat de Batxillerat
      • PLA D’ORGANITZACIÓ LLAR D’INFANTS – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ PRIMÀRIA – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ SECUNDÀRIA – CURS 20-21
      • Projecte Educatiu
      • Projecte Lingüístic
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte
Escola ArrelsEscola Arrels
  • Escola
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Indicacions Alumnes curs 2020-21
        • Per l’alumnat d’ESO
        • Per l’alumnat de CF
        • Per l’alumnat de Batxillerat
      • PLA D’ORGANITZACIÓ LLAR D’INFANTS – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ PRIMÀRIA – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ SECUNDÀRIA – CURS 20-21
      • Projecte Educatiu
      • Projecte Lingüístic
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte

Secundària obligatòria

  • Home
  • Blog
  • Secundària obligatòria
  • Setmana intensa de treball per projectes a 3r i 4t ESO

Setmana intensa de treball per projectes a 3r i 4t ESO

  • Posted by Ezequiel Carissimo
  • Date 10/04/2018
  • Comments 0 comment

“Després d’una setmana de projecte, parlant d’exili i patiment, m’he adonat que aquesta realitat és molt pròxima a nosaltres, i que els mitjans que ens haurien d’informar de la situació es beneficien d’ella. La història dels “sense nom” passa a la història en xifres, invisibilitzant-los. Un exiliat no té casa, no és d’allà on fuig, però tampoc és d’allà on arriba. Crec que tothom es mereix un lloc per dir-li casa.”

Aquesta és la reflexió d’una alumna de 4t d’ESO de l’Escola Arrels després d’haver treballat una setmana en un projecte interdisciplinar sobre els refugiats de la guerra civil i el paper de la Maternitat d’Elna. De la mà d’Assumpta Montellà, han conegut la història d’aquells que van haver de deixar el seu país en acabar la guerra civil i començar una nova vida a França, una nova llar que no els va rebre pas amb els braços oberts. La visita al Camp d’Argelers i a la casa de la Maternitat d’Elna, al sud de França, han estat una experiència colpidora per conèixer la història oblidada d’aquestes persones i poder-se posar a la pell d’aquells que avui dia se segueixen veient obligats a deixar casa seva.

Durant la mateixa setmana, l’alumnat de 3r d’ESO ha treballat en el projecte “Data de caducitat”. De fet, ells van començar fa ja unes setmanes, quan des de l’àrea de medi ambient i territori del Consell Comarcal els van proposar un repte: mesurar la quantitat de residus que generaven a casa. Tan sols aquesta dada, el pes dels residus que cada família va recollir, ja els va semblar una bestiesa.

A partir d’aquí, han desenvolupat un projecte que els ha portat a debatre temes com l’obsolescència programada, la gestió de residus a la comarca, el comerç just, les energies alternatives, el consum de proximitat i responsable… i a conèixer de primera mà llocs com l’abocador i la deixalleria. Al llarg de la setmana, hem comptat amb la col·laboració de diversos professionals per fer aquests joves una mica més conscients de la importància de tenir cura del món en què vivim.

                                                        

“Penso que el projecte està molt bé. Realment, et fa reflexionar sobre el fet que els veritables culpables de cada un dels problemes que tenim al nostre planeta som nosaltres. T’arribes a qüestionar si estem acabant amb el planeta i, si és així, t’adones que la gent no ho veu, ho deixa passar, fan com fem tots… i la ignorància no és la solució. La responsabilitat és de tots, però els que hem de creure en aquest canvi som els joves, perquè som el futur.”

Segons aquesta alumna de tercer, el projecte els ha fet obrir els ulls sobre la necessitat de fer un canvi en els nostres hàbits de consum i, per ells, un dels moments més impactants va ser quan van anar a l’abocador i van veure les muntanyes de residus que s’hi acumulen.

Així doncs, després d’una setmana de molta activitat, només ens queda fer arribar el nostre agraïment a tots aquells que ens han ajudat a fomentar l’esperit crític dels nostres joves, a fer-los més coneixedors de la societat en què vivim i a sentir-se protagonistes de tot el futur que els queda per escriure.

Tag:Assumpta Montellà, consum responsable, Escola Arrels, esperit crític, gestió de residus, guerra civil, maternitat d'elna, obsolescència programada, projecte interdisciplinar, refugiats, Solsona, solsonès, treball per projectes

  • Share:
author avatar
Ezequiel Carissimo

Previous post

Consum de llet i alimentació saludable
10/04/2018

Next post

Easter Days
13/04/2018

You may also like

20201222_estrelles2_opt
“Estrelles centenàries” a les aules de 3r d’ESO
22 December, 2020
Mascaretes solidàries
Arrela’t a la Marató
15 December, 2020
20201208_auxconversa1_opt
Estones de conversa en anglès a Arrels II
8 December, 2020

Leave A Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

Cerca

Categories

  • Activitats
  • Arrels
  • Batxillerat
  • Cicles formatius i batxillerat
  • Comerç
  • Conducció
  • Infantil 2n Cicle
  • Infantil i primària
  • Llar d'infants
  • Manteniment
  • Notícies
  • Primària
  • Projectes
  • Secundària obligatòria
  • Sistemes
  • Uncategorized

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que n’accepta el seu ús.Accepto