• Preinscripcions 2021-2022
    • Obtenció de l’IdCAT mòbil
  • Escola
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Indicacions Alumnes curs 2020-21
        • Per l’alumnat d’ESO
        • Per l’alumnat de CF
        • Per l’alumnat de Batxillerat
      • PLA D’ORGANITZACIÓ LLAR D’INFANTS – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ PRIMÀRIA – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ SECUNDÀRIA – CURS 20-21
      • Projecte Educatiu
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte
Escola ArrelsEscola Arrels
  • Preinscripcions 2021-2022
    • Obtenció de l’IdCAT mòbil
  • Escola
    • Llar d’infants
    • Infantil i primària
    • Secundària obligatòria
    • Cicles formatius i batxillerat
    • Documentació de centre
      • Indicacions Alumnes curs 2020-21
        • Per l’alumnat d’ESO
        • Per l’alumnat de CF
        • Per l’alumnat de Batxillerat
      • PLA D’ORGANITZACIÓ LLAR D’INFANTS – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ PRIMÀRIA – CURS 20-21
      • PLA D’ORGANITZACIÓ SECUNDÀRIA – CURS 20-21
      • Projecte Educatiu
      • Projecte Lingüístic
        • Llar d’Infants
        • Arrels I – Primària
        • Arrels II – Secundària
      • NOFC
  • Projectes
    • In&Out
    • A3
    • Revista RESSÒ
    • Emociona’t i Creix
    • Programa SI
    • Creixent amb tu
    • Emprenedoria
    • Aprenentatge i Tecnologia
    • Som solidaris
  • Actualitat
  • Esdeveniments
  • Plataformes
    • Clickedu
    • Moodle
  • Contacte

Secundària obligatòria

  • Home
  • Blog
  • Secundària obligatòria
  • A l’ESO coneixem el territori català

A l’ESO coneixem el territori català

  • Posted by Ezequiel Carissimo
  • Date 13/12/2017
  • Comments 0 comment

El dimarts 5 de desembre tot l’alumnat de l’ESO van fer la sortida del primer trimestre. Escampats per Catalunya, cada curs va dirigir-se a un indret diferent per dur a terme activitats educatives diverses.

L’alumnat de 1r d’ESO es van desplaçar cap a la capital. Al matí, van fer una visita guiada al zoo de Barcelona, on van poder conèixer el funcionament de les instal·lacions, veure les zones on preparen el menjar dels animals i parlar amb personal del zoo com veterinaris i els cuidadors dels elefants. També van aprendre quines funcions té actualment el zoo: la protecció dels animals en perill d’extinció, la investigació i la divulgació educativa. A la tarda, van visitar el museu egipci i van participar en un taller de momificació. En conjunt, va ser un dia distret i interessant.

Pel que fa a l’alumnat de 2n d’ESO, la primera parada va ser al poble del Cogul, on van veure les pintures rupestres de la Roca dels Moros, van visitar les tombes del Saladar (excavades a la roca) i van fer un tast d’oli del molí del Vilà. A continuació, es van dirigir cap al monestir de Poblet, on van visitar l’església i les estances del monestir, és a dir, la biblioteca, el menjador, els claustres…

 

A l’escola, uns dies abans, a 3r d’ESO ja es treballava en el projecte “Conèixer Girona” i el dimarts va arribar al punt més important: caminar, descobrir i viure la ciutat. Durant el matí, les activitats de grup van afavorir el fet de veure diferents espais del nucli antic amb activitats interdisciplinars. Els itineraris acabaven a l’església de Sant Feliu (llegenda de les mosques de sant Narcís), als banys àrabs amb la visita comentada i a la catedral amb una activitat de matemàtiques. A la tarda els alumnes van participar de “Girona plató”, una activitat de tres hores que organitza el Museu del cinema de Girona: visualització d’escenes de moltes pel·lícules, sèries i anuncis filmades al nucli antic de la ciutat; preparació d’un guió d’una escena; i filmació en un del espais emblemàtics. Un cop revisades i enviades les filmacions pels educadors del museu, el treball final del projecte serà l’edició de les escenes amb música, efectes sonors, crèdits, etc.

Per últim, l’alumnat de 4t d’ESO va dedicar la jornada a conèixer millor el món romà des de la ciutat de Tarragona. Ja abans d’arribar-hi, van aturar-se a la cantera romana de pedra del Mèdol, que ha estat rehabilitada i es promociona a partir d’un audiovisual. Tot seguit, en arribar a Tarragona van poder descobrir la Tàrraco romana visitant les muralles, el circ, l’amfiteatre, el museu… A la tarda, la sortida va finalitzar amb una visita guiada a les bodegues Torres, a Vilafranca del Penedès, on els van ensenyar les instal·lacions i el procés de producció del vi.

                                             

Tag:activitats interdisciplinars, Catalunya, educació, educació secundària, Escola Arrels, eso, Solsona, sortides, visites guiades

  • Share:
author avatar
Ezequiel Carissimo

Previous post

La darrera tendència: Fabricar criptomoneda
13/12/2017

Next post

Arrelats a la Marató
19/12/2017

You may also like

20210202_optatives1_opt
Projectes, tallers i descobertes a l’ESO d’Arrels
3 February, 2021
20201222_estrelles2_opt
“Estrelles centenàries” a les aules de 3r d’ESO
22 December, 2020
Mascaretes solidàries
Arrela’t a la Marató
15 December, 2020

Leave A Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

Cerca

Categories

  • Activitats
  • Arrels
  • Batxillerat
  • Cicles formatius i batxillerat
  • Comerç
  • Conducció
  • Infantil 2n Cicle
  • Infantil i primària
  • Llar d'infants
  • Manteniment
  • Notícies
  • Primària
  • Projectes
  • Secundària obligatòria
  • Sistemes
  • Uncategorized

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que n’accepta el seu ús.Accepto